Market Research
Projektin haaste ja ratkaisu
Projektin haaste ja ratkaisu
Täysimittainen referenssi löytyy sivun alareunasta.
Haaste
Yksi Talenomin strategian pääpainopisteistä on tehokas kansainvälinen laajentuminen
yrityskauppojen muodossa. Vaikka kansainvälistyminen ei ole uusia asia Talenomille,
kukin prospektiivinen laajentumiskohdemaa tarjoaa yksilölliset mahdollisuudet ja
haasteet, jotka on ennen laajentumispäätöstä selvitettävä kokonaisvaltaisilla
markkinatutkimuksilla. Toimialasta ja kansainvälistymisen yleisistä pulmakohdista
johtuen selvitysprosessi ei ole suoraviivaista taikka nopeaa, jolloin kattava taustatyö
on edellytys onnistuneeseen laajentumispäätökseen.
Täysimittainen referenssi löytyy sivun alareunasta.
Haaste
Yksi Talenomin strategian pääpainopisteistä on tehokas kansainvälinen laajentuminen
yrityskauppojen muodossa.
Vaikka kansainvälistyminen ei ole uusia asia Talenomille,
kukin prospektiivinen laajentumiskohdemaa tarjoaa yksilölliset mahdollisuudet ja
haasteet, jotka on ennen laajentumispäätöstä selvitettävä kokonaisvaltaisilla
markkinatutkimuksilla.
Toimialasta ja kansainvälistymisen yleisistä pulmakohdista
johtuen selvitysprosessi ei ole suoraviivaista taikka nopeaa, jolloin kattava taustatyö
on edellytys onnistuneeseen laajentumispäätökseen.
Projektin toteutus
Projektin toteutus
Toteutus
Projektin aikana Lenzin monitieteellinen tiimi laati kuusi markkinaraporttia, joista neljä toteutettiin kvantitatiivisen sekä kvalitatiivisen dataan perustuen, ja kaksi kvantitatiivisen dataan perustuen.
Markkinaraportit suoritettiin kattavalla itsenäisellä
tiedonhaulla kyseisistä markkinoista ja haastattelemalla tilitoimistomarkkinoiden sidosryhmiä. Projektin toteutuksen aikana tiimi analysoi ja vertaili aktiivisesti saatuja tuloksia, käytettyjä menetelmiä ja Talenomin tarpeita, jolloin lopputulokseksi saatiin aikaa kestäviä markkinatutkimuskokonaisuuksia, jotka palvelevat aidosti Talenomin laajentumispyrkimyksiä jo nopeallakin aikataululla.
Tästä hyvänä esimerkkinä on Talenomin projektin aikana tekemä laajentumispäätös Espanjaan, jota yksi markkinaraporteista käsitteli.
Toteutus
Projektin aikana Lenzin monitieteellinen tiimi laati kuusi markkinaraporttia, joista neljä toteutettiin kvantitatiivisen sekä kvalitatiivisen dataan perustuen, ja kaksi kvantitatiivisen dataan perustuen.
Markkinaraportit suoritettiin kattavalla itsenäisellä
tiedonhaulla kyseisistä markkinoista ja haastattelemalla tilitoimistomarkkinoiden sidosryhmiä. Projektin toteutuksen aikana tiimi analysoi ja vertaili aktiivisesti saatuja tuloksia, käytettyjä menetelmiä ja Talenomin tarpeita, jolloin lopputulokseksi saatiin aikaa kestäviä markkinatutkimuskokonaisuuksia, jotka palvelevat aidosti Talenomin laajentumispyrkimyksiä jo nopeallakin aikataululla.